Travel Photos - The Gili Islands (part 2)



Gili Air is een paradijsje! De eerste ochtend dat we daar wakker werden hebben we eerst genoten van een lekker ontbijtje en zijn we daarna direct de zee ingedoken: opzoek naar zeeschildpadden. Na een tijdje snorkelen kwamen we de eerste zeeschildpad tegen en wauw, wat zijn die prachtig! Volgens mij kent iedereen de film Finding Nemo wel? En in die film is toch zo'n relaxte zeeschildpad? Nou Ć©cht, die schildpadden hebben echt zo'n relaxeeeed vibe, heel grappig. Ze zweven een beetje door het water, alsof ze vliegen, en af en toe nemen ze even een hapje zeegras of koraal of wat ze ook eten. En het lijkt ze echt helemaal niet te interesseren dat je naast ze zwemt. Even later kwamen we een tweede zeeschildpad tegen en eigenlijk hebben we elke dag wel met zeeschildpadden kunnen zwemmen! Wow! Oh, en ik heb ook nog een nemo familie gespot in een anemoon trouwens, heel cool! En natuurlijk nog duizend andere soorten gekleurde vissen.

EĆ©n van de avonden hadden we het pure geluk precies op het juiste moment op de juiste plaats te zijn. We waren namelijk op weg naar een restaurantje om te avondeten toen ik in mijn ooghoek een groepje mensen zag staan en... baby schildpadjes! Waaah! We wisten niet hoe snel we naar de zee moesten komen en toen zijn we dus getuige geweest van het uitzetten van baby schildpadjes! Ge-wel-dig! De lokale bevolking heeft helaas de vervelende gewoonte schildpadeieren op te eten, waardoor er initiatieven zijn opgezet de eieren uit te laten komen en de schildpadjes groot genoeg te laten worden zodat ze een betere kans hebben te overleven. Op een bepaalde leeftijd worden ze dan in de zee uitgezet en wij hadden het geluk dit mee te mogen maken! Het was zo schattig, die schildpadjes waren zo klein en ze roeiden zo onhandig met hun pootjes om vooruit te komen. Aangezien ik een lange jurk aanhad heb ik de camera in Len's handen gedrukt en hem gecommandeerd foto's te maken, haha. Foto's zijn helaas bijna allemaal mislukt (sorry Len), maar het is iets! Een bewijsje dat we dit in het echt gezien hebben! ;)



















5 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend mooi! En wat wil ik daar graag naar toe!
    Dat die babyschildpadje naar de zee lopen lijkt me ook een hele bijzondere ervaring

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk dat je die babyschildpadjes hebt mogen zien! Super lief! En de gili's zijn inderdaad echt geweldig, ben er een tijd geleden ook geweest. Als je trouwens tijd hebt en er nog bent, moet je eens kijken naar Gili Nangu helemaal in het zuiden van Lombok. Dat is nog meer verlaten en eigenlijk nog mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Ik ben nu niet meer in Indonesiƫ, maar ik zal het onthouden voor een volgende keer!

      Verwijderen
  3. Wauw! Gili Eilanden gaan echt op mijn lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zo jaloers. Ik wil ook zo graag meer zien van Indonesie. Je hebt leuke foto's gemaakt, geeft lekker de sfeer weer!

    BeantwoordenVerwijderen